fredag 21. mai 2010

Er all PR god PR?

/Lars Ole har akkurat handlet hos Louis Vuitton/

Noen vil hevde at all PR er god PR. Allikevel er det nok enkelte merkevarer som ikke deler den oppfatningen vil jeg tro. Da Tiger Woods for en tid tilbake ble avslørt som en regelrett "horebukk", var det mange av hans sponsorer som valgte å ta avstand fra både ham og hva han hadde gjort. De trakk seg rett og slett som sponsorer.

I det siste har det gått en veldig morsom serie på VGTV her hjemme i Norge. "Rikingen", Lars Ole og kjæresten Camilla, gir oss et innblikk i hvordan dagene deres forløper seg. Vi får hver uke sett små klipp fra deres liv som stort sett inneholder reising, shopping og drikking. Altså ikke veldig ulikt reality-programmer på TV3 (Les; Paradise Hotel).

"Rikingen" er veldig opptatt av merkevaren Louis Vuitton. Så godt liker han luksusmerket at dersom han og Camilla får en sønn en dag, skal han hete nettopp Louis Vuitton! Moro.
Vi ser paret med Louis Vuitton i nesten hver episode, hvor han enten er butikken og shopper, eller frakter flotte kofferter med seg. Det er så mye fokus på nettopp Louis Vuitton at man skulle tro de var sponset!


Men er det virkelig ønsket til LV? Neppe. De sitter sannsynligvis og river seg i håret og lurer på hva denne "Harry" faktoren vil gjøre med merkevaren deres. I hvert fall i Norge. Det skal jo understrekes at det er jo bare i Norge man ser serien. Så da er det kanskje ikke så ille allikevel.

Selv synes jeg paret er utrolig underholdende og det er liten tvil om at Lars Ole har gjort alt riktig i forhold til forretningene sine.

Samtidig spør man seg om dette er tull eller virkelighet.

Se serien her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar